Mobilní aplikace jako komunikační kanál

Mobilní aplikace se stále více dostávají do komunikačních mixů.

Využívání mobilních aplikací v podnikání se stále více rozšiřuje. Obchodníci zjistili, že využívání aplikací motivuje k nákupu a upevňuje vztah zákazníků ke značce.

Mezi zákazníky jsou mobilní aplikace stále oblíbenější díky svému snadnému používání. Podle Karla Lyčky, CEO vývojářské agentury Asymbo existuje pět základních výhod využívání mobilních aplikací pro komunikaci obchodníků

  • Zvýšení obratu.
  • Nový komunikační nástroj.
  • Služba pro zákazníky – možnost využití personalizovaných nabídek, věrnostních programů, chatu apod.
  • Propojení online a offline světa.
  • Snížení nákladů na propagaci a tak i zvýšení ziskovosti e-shopu.

Jestli je aplikace pro obchodníka vhodná, nebo ne, to podle něj nejčastěji závisí na dvou faktorech – sortimentu a strategii.

Základní předpoklady úspěšného použití

Mobilní aplikace musí hlavně dobře sloužit. Pokud po ní chceme, aby rozšířila náš stávající byznys, musí být pohodlná a přinášet výhody. Vyplatí se také těm podnikatelům, kteří chtějí rozšířit své marketingové aktivity o další informační kanál, a to především směrem ke svým stávajícím zákazníkům, a budují takzvaný love brand. Ikona aplikace s logem firmy provokuje majitele mobilu k tomu, aby se zákazník podíval, co se v obchodě děje nového. Mobilní aplikace se uplatní nejen v e-shopu, ale i v klasických službách jako jsou restaurace, kadeřnictví apod. Často také pomáhají vytvářet pozitivní vztah ke značce.

Vývoj aplikace

Na začátku je důležité si dobře rozmyslet si, jak bude aplikace využívána, aby nedošlo ke ztrátě investice. Ceny za vývoj aplikací se pohybují od řádu desítek tisíc korun výš a jejich vývoj je ve srovnání např. s webem specifický. Cena záleží na konečné specifikaci a funkčnosti aplikace. Pro začátek se ale na trhu nabízí i hotová šablonová řešení.

Zdroj: podnikatel.cz

 

16. 11. 2016 12:50