Co si přejí Češi pod stromeček?

Tzv. "měkouš" již není postrachem. Zdroj foto: fashionreport.cz

Společnost ZOOT si nechala od agentury Perfect Crowd zpracovat výzkum s názvem Fashion Report 2016. Výsledky jsou zajímavé, stále více lidí si přeje pod stromečkem oblečení. Tzv. měkké dárky již nejsou „za trest“. Ve věkové skupině od 15 do 55 let udělají největší radost zimní kabát nebo bunda, tričko a překvapivě svetr s vánočním motivem. Vedle oblečení pak dominují knihy, peníze, u mužů alkohol, u žen kabelky nebo kosmetika. 

Přál bych si svetr s jelenem

„Překvapilo nás, kolik lidí v rámci interního průzkumu mezi našimi zákazníky uvedlo, že by je potěšil svetr se sobem, jelenem či sněhulákem. Zdá se, že přesně tohle je druh oblečení, které si většina lidí sama nekoupí, ale ve skrytu duše doufají, že jim bude darován,“ uvádí Andrea Burgerová, manažerka komunikace společnosti ZOOT. „Protipólem ke zmíněným svetrům jsou ponožky. V kategorii měkkých dárků patří hned po utěrkách a záclonách k nejméně oblíbeným. Paradoxně právě ponožky značná část z nás dostává rok co rok,“ doplňuje.

 

Z Fashion Report vyplývá, že Češi nakoupí v průměru 11 vánočních dárků, obvykle však dostanou jen 7. Rozdíl je také v chování žen a mužů. Ženy o vánočních dárcích přemýšlejí celý rok, nakupují průběžně a více položek za nižší ceny. Muži se nákupem dárků zabývají většinou až v listopadu a prosinci a nakupují jich méně avšak ve vyšší hodnotě.

I v dospělosti píšeme Ježíškovi

Zhruba polovinu dárků nakupujeme online. Ačkoli 80 % lidí uvádí, že má rádo překvapení, tři z pěti svým blízkým prozrazují, co by si k Vánocům přáli. Každý šestý člověk píše dopisy Ježíškovi i v dospělosti.

Zdroj: Fashion Report 2016

 

 

29. 11. 2016 13:17