Certifikát regionálních produktů jako marketingový nástroj

Zdroj: Asociace regionálních produktů

Lidé v současné době stále více oceňují tradiční řemeslo, doložený původ, ruční práci, biokvalitu či šetrnost k přírodě. Tato kritéria se stávají tím, za co si někteří rádi připlatí a mohou se stát účinnými argumenty v marketingové komunikaci. 

Asociace regionálních značek

Do systému značení Asociace regionálních značek (ARZ) je v současné době zapojeno téměř 30 českých regionů a několik stovek lokálních výrobců či poskytovatelů služeb.

Asociace uděluje Certifikáty regionálních produktů, které mohou být zajímavým marketingovým nástrojem zvláště pro menší lokální výrobce, zemědělce, řemeslníky či podnikatele ve službách a gastronomii.

Každý region v ČR má svůj vlastní neopakovatelný charakter, daný přírodním bohatstvím, kulturou a staletými tradicemi jeho obyvatel. Také výrobky a produkty pocházející z určité oblasti nesou část tohoto charakteru – je do nich vložena práce tamních řemeslníků a zemědělců i část jejich duše. Návštěvníkům pak nabízí specifickou pohostinnost a neopakovatelné zážitky. Zdroj: ARZ

Regionální produkt garantuje jedinečnost

Označení Regionální produkt garantuje nakupujícímu původ výrobku v některém z českých regionů a jedinečnost, která může souviset například se specifickou regionální tradicí, použitím místních surovin či originálních výtvarných motivů nebo řemeslných postupů. Značka by měla zaručovat také kvalitu a šetrnost k životnímu prostředí.

Využití v marketingu

Podle mluvčího ARZ Josefa Petra je systém značení účinným marketingovým nástrojem zejména díky své jednotné vizuální identitě, která umožňuje návštěvníkům regionů certifikované produkty snadno rozpoznat například na prodejních akcích, ale i v galeriích a obchodech. O správu značky se v každé oblasti stará příslušný regionální koordinátor, který komunikuje s výrobci i zájemci o certifikát. O udělení pak rozhoduje certifikační komise sestavená z odborníků, zástupců regionálních institucí a samosprávy i samotných držitelů značky.

Kromě podpory a propagace značek od regionálních koordinátorů mohou držitelé certifikátů využít i servisu asociace. Na webu regionalni-znacky.cz lze najít přehledný systém vyhledávání především podle jednotlivých regionů a dále pak v kategoriích produktů, služeb či zážitků.

Zdroj: strategie/E15

 

10. 11. 2016 13:00