Co natisknout na účtenku, abyste kvůli EET nemuseli vydávat dva doklady

Náležitosti účtenky stanovuje nejen zákon o evidenci tržeb, nezbytné údaje obsahuje také zákon o ochraně spotřebitele. Pokud na účtenku natisknete všechny požadované údaje, není nutné vydávat dva doklady.

Co musí na účtence uvést podnikatel, kterého se týká EET?

  • fiskální identifikační kód,
  • daňové identifikační číslo podnikatele,
  • označení provozovny, ve které je tržba uskutečněna,
  • označení pokladního zařízení, na kterém je tržba evidována,
  • pořadové číslo účtenky,
  • datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky, pokud je vystavena dříve,
  • celkovou částku tržby,
  • bezpečnostní kód poplatníka,
  • údaj, zda je tržba evidována v běžném, nebo zjednodušeném režimu.

Údajem o evidované tržbě uváděným na účtence je také daňové identifikační číslo poplatníka, který pověřil evidováním této tržby poplatníka, který tržbu eviduje. Pokud podnikatel může tržby evidovat ve zjednodušeném režimu, nemusí na účtence uvádět fiskální identifikační kód. V tom případě je ale podnikatel povinen uvádět svůj podpisový kód.

A co zákon o ochraně spotřebitele

§ 16 zákona o ochraně spotřebitele uvádí rovněž náležitosti, které účtenka musí obsahovat. Při porovnání je však zřejmé, že zákon o ochraně spotřebitele požaduje navíc v podstatě pouze informace o tom, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná.

V oblasti identifikace podnikatele sice požaduje některé údaje navíc, ale podnikatelé tyto informace na účtenky běžně tisknou.

Většina pokladních řešení navíc umožňuje požadované údaje na účtenku EET doplnit a splnit tak i povinnosti dle zákona o ochraně spotřebitele. Vždy nakonec existuje možnost má doklad o zakoupení výrobku či poskytnutí služby vydat na žádost zákazníka samostatně.

Zdroj: podnikatel.cz

08. 12. 2016 13:49