Česká spořitelna podpořila rozvoj finanční gramotnosti

Podle průzkumu, který pro Českou spořitelnu zpracovala agentura Millward Brown, cítí mladí lidé a děti menší potřebu vzdělávat se v oblasti finanční gramotnosti. 48 % z nich se domnívá, že na to má ještě čas; 30 % si myslí, že ví vše potřebné.  Realita je ale odlišná – schopnost Čechů dobře hospodařit je podprůměrná.

„Finančnímu vzdělávání se dlouhodobě věnujeme. Postupně zaměřujeme zejména na interaktivní formy výuky, chceme předávat informace, které mohou mladým lidem pomoci v běžném životě. Například v deskové hře Finanční svoboda, která simuluje 30 let jedné rodiny, si žáci a studenti našich 233 partnerských škol mohou nanečisto vyzkoušet, jak nakládat s rodinným rozpočtem. Na doporučení studentů jsme se pustili i do online hry s prvky finanční gramotnosti,” vysvětluje Kristýna Havligerová, tisková mluvčí České spořitelny, jak vznikla hra Tajuplná cesta, ve které hráči řeší “reálné” situace, jako je volba nejvýhodnější směnárny, mobilního tarifu, nákup jízdného či bankovního účtu.

Hru spustila banka letos v březnu na stránkách www.tajuplnacesta.cz a byla propojena se soutěží, které se zúčastnilo téměř 3700 lidí.

„Je vidět, že moji generaci zajímají i důležitá témata. Potřeba je jen najít správnou formu na jejich předání,“ myslí si Adam Lysek, alias Vidrail – youtuber, kterému banka dala volnou ruku, aby natočil video zabývající se problematikou financí. Vidrailův “vlog” podpořil komunikaci a propagaci Tajuplné cesty.

Zdroj: Česká spořitelna

 

27. 05. 2016 11:00