Jak připravit předvánoční newsletter, aby zaujal?

V předvánočním období se na nás a do našich e-mailových schránek valí množství obchodních sdělení a mnoho z nich skončí nepovšimnutých v koši. Koukněte na pár tipů, jak můžete newsletter pro potenciální zákazníky zatraktivnit.

Upoutejte pozornost hned v první chvíli

Při přípravě newsletteru mějte na paměti, že je potřeba hned v první chvíli upoutat adresátovu pozornost. Nápaditost a originalita, to jsou cesty, které vám zajistí pozornost. A to platí nejen pro samotné sdělení, ale také, a to zejména, pro předmět zprávy. Nezaujme-li předmět, velmi často skončí i kvalitní obsah v koši.

Těm, kdo zastupují tzv. lovebrandy, stačí do předmětu napsat název firmy nebo konkrétní značky a spousta lidí se obdržené informaci bude věnovat už jen proto, že je to jejich oblíbená značka a z nějakého důvodu k ní mají vztah. Ti, kteří obchodují méně populární značky, pak musí vymyslet něco jiného.

Buďte struční, ale připravte předmět, který vzbudí zvědavost a vytvoří u potenciálního zákazníka touhu dozvědět se více. Nepoužívejte profláknuté „akce, sleva, dárky nebo Vánoce“. Ani „novinka, kupte nyní, či nabídka“ nejsou těmi správnými výrazy, které zaujmou. Naopak, tato slovní spojení vyvolají často nechuť se zprávou vůbec zabývat. Bude lepší vymyslet předmět, který vyvolá pozitivní emoce a chuť zprávu otevřít, případně lze využít nějaké šokující spojení, např. „Ježíšek to vzdal.“.

Vánoční korespondence by měla být kreativnější

Sdělení, která mají podpořit předvánoční prodej, by měla být jiná než ta rozesílaná v průběhu roku. Buďte vtipnější a použijte víc obrázků. Zároveň ale nezapomeňte dodržet styl newsletteru a firemní styl. Jen tak si vás lidé snáze zapamatují.

Pokud jde o formu newsletteru, v posledních letech jsou oblíbení rádci. Pomocná ruka je při výběru dárku od prodejce ceněná služba, která může výrazně ovlivnit nákupní proces. U produktů neuvádějte pouze vlastnosti výrobku, ale poukažte na jeho přednosti a možnosti využití. Je důležité zákazníkovi vysvětlit, proč vůbec on sám nebo jeho blízcí produkt potřebují a probudit v něm zájem.

Motivujte k rychlému nákupu a dejte pozor na tzv. “nabídky šité na míru”

V předvánočním čase také nezapomeňte na to, že lidé nekupují dárky pro sebe a nabídka tedy nemá cílit na potřeby příjemce newsletteru, který obvykle shání něco pro svou rodinu či přátele. S nabídkami “na míru” příjemci byste tedy v tomto období asi příliš neuspěli. Většina lidí navíc před Vánoci shání „něco“ a nemá konkrétní představu. Zaujmeme-li a vzbudíme-li pocit „to je ono“, lidé obvykle neváhají a nakupují rychleji a impulzivněji než v průběhu roku.

Zdroj: podnikatel.cz

 

07. 12. 2016 0:01