Jak zacílit reklamu na Facebooku

Facebook již delší dobu nabízí funkce, kdy lze zacílit reklamu pouze na fanoušky stránky a jejich přálele nebo naopak fanoušky z kampaní vyloučit. Cílení reklamy by vždy mělo sledovat cíle, kterých chce marketér kampaní dosáhnout.

Nevyhazujte prostředky za mrtvé účty

Často však mezi fanoušky najdeme také množství uživatelů, kteří mají stránku mezi oblíbenými více méně náhodou, případně jde o tzv. mrtvé účty či roboty. Jejich oslovování by pak vedlo pouze k plýtvání rozpočtu.

Možnost cílení reklamy v souvislosti s interakcí

Facebook nyní přichází s novinkou. S její pomocí lze přesněji zacílit na fanoušky facebookové stránky v souvislosti s tím, jakou mají se stránkou interakci. V záložce „okruhy uživatelů“, v sekci „zájem na Facebooku“ je nově možné vytvořit publikum dle stránky.

Poté lze vybírat publika dle šesti druhů interakcí:

1) Všichni, kdo jsou zapojeni do interakce s vaší stránkou.
2) Každý, kdo navštívil vaši stránku bez ohledu na provedenou akci.
3) Lidé, kteří měli interakci s nějakým příspěvkem.
4) Uživatelé, kteří klikli na tlačítko s výzvou k akci (např. Kontaktujte nás či Koupit).
5) Lidé, kteří poslali zprávu vaší stránce.
6) Ti, kteří si uložili vaši stránku nebo nějaký příspěvek.

Novinka v cílení na Facebooku umožňuje oslovit skutečné fanoušky konkrétní stránky a představuje tak zajímavou možnost, jak lépe personalizovat reklamu např. ve výkonově zaměřených kampaních. Prozatím je tato novinka dostupná pouze v některých účtech, ale je téměř jisté, že se jí postupně dočkáme ve všech reklamních účtech.

Zdroj: MSM

02. 12. 2016 11:42