Seznam.cz spustil automaticky doporučovaný obsah na domovské stránce i pro Stream.cz

Automatické doporučování článků na domovské stránce Seznam.cz se osvědčilo, a tak se v dubnu 2016 jednička českého internetu pustila i do doporučování videí. K článkům ze serverů Super.cz a Novinky.cz se tak doporučování rozšiřuje i na internetovou televizi Stream.cz.

„Konkrétně u zpravodajských článků z Novinky.cz se nám osvědčilo, že nejlepší zážitek se zachováním žánrové vyváženosti lidem poskytujeme tehdy, pokud automatické doporučování obsahu kombinujeme s redakčním výběrem,“ uvádí Marek Vacek, produktový manažer domovské stránky Seznam.cz.

Kritéria doporučování

„Zajímavost zpravodajských informací musíte posuzovat podle jiných měřítek, než je tomu u pořadů internetové televize. U obojího je třeba zohledňovat aktuálnost obsahu, nicméně zatímco u prvního vás spíše zajímá oblíbenost konkrétní zprávy v kombinaci s obecnými zájmy čtenáře, u pořadů vás bude víc zajímat to, nakolik je daný pořad diváky preferovaný. Proto zde sledujeme trochu odlišné metriky. U zpravodajství se zaměřujeme na čtenost článků, která doporučováním vzrostla o desítky procent. U video obsahu se zase zaměřujeme na jednotlivé pořady, které uživatel rád sleduje. Prioritou je pro nás odsledovaný čas, z kterého si můžeme vyvodit kvalitu divácké zkušenosti,“ říká Ondřej Javornický, produktový manažer, který má v Seznam.cz na starosti i doporučování obsahu.

Dle vyjádření Javornického se ve sledovaném týdnu (od 11. do 17. dubna 2016) zvýšila dokoukanost doporučovaných dílů téměř o 20 % oproti průměru v předchozích týdnech, kdy doporučování nebylo. Vzrostla rovněž průměrná proklikovost (CTR) z hodnot kolem 1,3 na 2,4.

Zdroj: Seznam.cz

 

28. 04. 2016 8:08