Tři hlavní trendy ovlivňující programatický nákup reklamy

Neustále přibývá marketérů, kteří využívají automatizace. Podle ZenithOptimedia poroste v roce 2017 programatický nákup reklamy o 31 %, což je výraznější růst než u sociálních sítí (25 %) a online videa (20 %). Jaké jsou nejnovější trendy v této oblasti? RTB House, celosvětový poskytovatel technologie pro retargeting využívající algoritmy hloubkového učení, definuje tři hlavní trendy, které ovlivní tento rok.

1.  Header bidding změní aukce typu nakup/prodej

Header bidding pomáhá vydavatelům při rozhodování, se kterými partnery by měli spolupracovat. Na rozdíl od aukcí typu waterfall, které byly po dlouhou dobu standardní metodou nákupu a prodeje reklamy, se v header bidding všechny nabídky uskutečňují během jednoho okamžiku. Vydělají na tom jak vydavatelé, tak zadavatelé reklamy. Cena obvykle vzroste, díky čemuž vydavatelé dostanou více peněz. Současně mají inzerenti při aukcích vyrovnanější startovací pozici, pokud chtějí obsadit prostor, který nejvíce chtějí. V roce 2017 bude header bidding dostupnější než kdykoli předtím, a to zejména díky rychlým změnám v technologii, která toto umožňuje.

2. Více se budou využívat kampaně běžící na několika zařízeních

Díky vzrůstajícímu počtu mobilních zařízení a postupnému dospívání trhu mají jak zadavatelé reklamy, tak vydavatelé stále lepší pozici, která jim umožňuje pohodlnější nákup a prodej mobilního a video reklamního prostoru. V roce 2017 se budou společnosti ještě více snažit vytvářet takové kampaně, které zasáhnou uživatele na každém zařízení, které využívají. Díky plánování kampaní běžících na více zařízeních dojde k jejich dalšímu zefektivnění.

3.  Hloubkové učení posune kvalitu retargetingu 

Díky metodám hloubkového učení, které jsou využívány inovativními poskytovateli retargetingové technologie, budou inzerenti v tomto roce schopni předpovídat chování uživatelů, budou moci určit pravděpodobnost nákupu a tak dokážou lépe měřit jejich hodnotu.

Zdroj: RTB House

 

 

 

 

 

10. 01. 2017 15:02