Tři tipy pro online prodejce, jak uspět v předvánoční době

Zdroj: RTB House

Předvánoční období přináší obrovský potenciál nejen pro kamenné prodejny, ale také pro hráče na poli e-commerce. Je to zapříčiněno zejména přesunem zákazníků z kamenných prodejen směrem k dalším nákupním kanálům. Podle výzkumu společností UPS a comScore roste podíl tržeb z online. Zatímco v roce 2014 firmy v online prostředí utržily 47 %, v roce 2015 to bylo 48 % a pro rok 2016 se očekává, že podíl tržeb z onlinu bude 51 %.

Společnost RTB House, která celosvětově působí jako poskytovatel technologie pro retargeting, analyzovala stovky kampaní ve více než 40 zemích, aby zjistila, jakým nejlepším způsobem by se měli online prodejci připravit, aby před Vánocemi uspěli.

1) Čím dřív začnete plánovat kampaně, tím lépe

Plánování vede k lepším výsledkům. Během letošního Black Friday překonal objem prodejů v e-commerce dosavadní rekordy. Podle analýzy RTB House dosáhly kampaně klientů na českém trhu v období Black Friday v porovnání s běžnými dny listopadu 2016 o 32 % lepších výsledků a návštěvnost webů vzrostla o 44 %. Tento trend je jasným důkazem toho, že marketéři začínají plánovat své kampaně mnohem dříve než na Vánoce.

Pamatujte také na to, že marketéři by měli být schopni zákazníkům pomoci v chaosu, který před Vánocemi panuje. V komunikaci by měly zaznít informace o tom, že zboží je skladem a také např. že daný produkt je vhodným dárkem, případně zákazníky žádaný. Vyplatí se rovněž zdůraznit nejlépe prodávané produkty z loňských Vánoc a využití personalizovaných nabídek.

2) Zaměřte se na neaktivní zákazníky

Všeobecně známé pravidlo říká, že oslovení nového zákazníka je mnohem dražší než udržení toho stávajícího. Období před Vánocemi je podle RTB House jedním z nejlepších období pro znovuobnovení vazby s neaktivními zákazníky.

3) Využívejte doporučení

Inteligentní reklama a retargetingové nástroje postavené na algoritmech hloubkového učení představují ideální způsob, jak zákazníka informovat o tom, co mu jste schopni nabídnout. Výsledné kreativy můžete poté rychle upravit podle preferencí zákazníka.

 Zdroj: RTB House

19. 12. 2016 11:49