Letošní kampaň Staropramenu – “Jedno nás spojuje“

staropramen "Jedno nás spojuje“

"Jedno nás spojuje“

Nová kampaň na pivo značky Staropramen se nese ve znamení přátelství a je zastřešena hlavní myšlenkou „Jedno nás spojuje“. Kampaň pro Staropramen realizovala agentura Young & Rubicam a mezi hlavní komunikační kanály patří outdoor (billboardy, hypercube, tramvaje) převážně v Praze a TV spot, který vysílají stanice Prima Group. Kampaň běží také on-line na sociálních sítích. On-line připravila agentura Etnetera Motion a PR má na starosti PR.Konektor.

Výzkum na téma přátelství a chození na pivo

V souvislosti s přípravou marketingových aktivit si Staropramen nechal od agentury IPSOS zpracovat výzkum na téma „přátelství a chození na pivo“, ze kterého vyplývá, že „setkání na jednom“ způsob, jakým minimálně jednou do měsíce tráví čas s přáteli asi tři čtvrtiny Čechů. Následuje návštěva doma, společný výlet, dovolená, sport či posezení na kávě, v případě žen pak i společné aktivity s dětmi.

 

„Chození s přáteli na pivo je pořád stejně oblíbené jako v dřívějších dobách. Jen se změnila jeho funkce. Zatímco dříve jsme se sešli, abychom se dozvěděli, co je nového, dnes je to spíše o tom, že se potřebujeme s kamarády vidět a jen tak se pobavit, protože už o nich většinu nových věcí víme ze sítí,“ okomentoval výsledky průzkumu Petr Soukup, sociolog z Univerzity Karlovy a dodává: „Setkávání se s přáteli na jednom plní ale i roli jakési obhajoby životní situace – společně si s přáteli povyprávíme, co se nám přihodilo, jaké máme životní a zdravotní trable, a získáme tak díky tomu pocit, že jsme úplně normální a že v tom nejsem sami. A většinou také zjistíme, že na tom nejsme tak zle, jak se nám občas zdá.“

Jak často a kdy chodíme “na jedno”?

Více než tři čtvrtiny Čechů se svými přáteli chodí na jedno do hospody či podobného podniku minimálně jednou do měsíce. Každý třetí pak dokonce aspoň jednou do týdne.

 

Nejčastěji chodí lidé “na jedno” v pátek po práci či o víkendu a na takovémto posezení utratí přibližně 200 Kč bez rozdílu věku, pohlaví a regionu. O trochu více platí lidé v Praze, na Plzeňsku a Ústecku. Pětina lidí pak na takovýchto posezeních s přáteli pořídí společnou fotografii, kterou si ale ve většině případů pouze ponechají v telefonu. Mladí do 35 let v 50 % případů takovouto fotku vloží na svou sociální síť.

 

A jak se lidé svolávají?

Stále převládá klasický telefon, který používají až dvě třetiny Čechů. Mobilní aplikace typu FB Messenger či WhatsApp pravidelně pro organizaci setkání použije pouze pětina Čechů. Tento způsob dominuje hlavně u lidí mladších 35 let. V této skupině pak téměř 40 % lidí používá tyto aplikaci pro účely domluvení setkání pravidelně.

 

Metodika průzkumu

Průzkum zrealizovala výzkumná agentura IPSOS v průběhu března až dubna 2016. Dotazování proběhlo prostřednictvím metody CASI a na vzorku 800 respondentů patřících do tzv. pivní populace. Tzn., že byli dotazováni lidé, kteří si alespoň jednou do měsíce dají pivo, a ze 70 % převažovali muži.

Zdroj: Staropramen

 

30. 05. 2016 7:42