Za dětské oblečení utratí Češi do 8 tisíc ročně

31. 05. 2016 11:41

Podle tiskové zprávy společnosti Nielsen Admosphere nakupuje oblečení pro děti více než polovina Čechů, obvykle v obchodních domech (85 %), případně na e-shopech (60 %). Za dětské oblečení přitom lidé běžně utratí do 8000 Kč ročně.

Nakupují zejména ženy a většinu dotázaných přitom nákup šatů a obuvi pro děti baví, zhruba polovina respondentů odpovídala, že si tyto nákupy spíše užívá, přičemž necelá čtvrtina si je užívá velmi.

Klíčový je poměr kvalita – cena

Výběr sortimentu ovlivňuje zejména poměr kvality a ceny, který je důležitý pro téměř tři čtvrtiny těch, kteří se hlásí k nákupu dětského oblečení. Na druhém místě má vliv na výběr kvalita materiálu (v polovině případů), dále preference či názor dítěte (ve třetině případů), kvalita zpracování (31 %) nebo minulé zkušenosti s výrobcem (25 %).

Použité oblečení darujeme

Zajímavé výsledky přinesla také otázka, jak lidé nakládají s použitým či nepotřebným oblečením a obuví pro děti: více než polovina dotázaných je daruje rodině nebo známým. Pouze 14 % dotázaných vyhazuje oblečení do speciálních kontejnerů na textil. Rovněž 14 % respondentů pak prodává toto oblečení online a 12 % jej daruje charitě. Pouhých 5 % si šaty nechává.

Metodika výzkumu

Výzkum realizovala agentura Nielsen Admosphere a Český národní panel a zúčastnilo se ho 550 respondentů z internetové populace ve věku 18-64 let.

Zdroj: Nielsen Admosphere