Češi jsou citliví na texty v reklamách

Asociace komunikačních agentur (AKA) realizovala ve spolupráci se společností Nielsen Admosphere průzkum, ve kterém oslovila respondenty v internetovém dotazování, aby zjistila jaký je postoj Čechů k textům v reklamě. Průzkum byl realizován u příležitosti Mezinárodního dne mateřského jazyka, který UNESCO vyhlásilo na 21. února.

Vadí cizojazyčné termíny

Z průzkumu vyplývá, že polovině lidí vadí cizojazyčné termíny v reklamě, že každý pátý člověk je alergický na nějaký výraz či slogan a že spotřebitelům vadí také dnes již rozšířené tykání. S věkem také např. stoupá odpor k termínům jako “lajkovat” a “čekovat”.

Psaní reklamních textů je považováno za specifickou profesi

“Člověk je dnes konfrontován s reklamními texty prakticky nepřetržitě. Jejich úroveň tak významně ovlivňuje jazykovou kulturu. Správné používání jazyka současně zásadně ovlivňuje úspěšnost reklamy,” říká Marek Hlavica, výkonný předseda AKA. S tvrzením, že psaní reklamních textů je specifickou profesí, která vyžaduje vysokou odbornost a precizní znalost češtiny, ostatně souhlasí dvě třetiny respondentů průzkumu.

Zdroj: msm

 

22. 02. 2017 13:07