Majitel obchodů Makro se rozdělí na dvě firmy

Zdroj: www.metrogroup.de

Skupina Metro Group se v roce 2017 rozdělí na dvě společnosti. Jedna se bude věnovat velkoobchodu (Metro) a druhá zastřeší prodej spotřební elektroniky (Ceconomy). Čeští zákazníci Makra změnu údajně nepocítí. Makro bude spadat pod nové Metro.

Podle globálního šéfa skupiny Metro Group Olafa Kocha umožní rozdělení plně zacílit na byznys obou společností a slibuje si od něj také to, že se značka Metro stane synonymem pro velkoobchod.

Nová loga

V rámci rozdělení skupina změnila i stávající logo společnosti Metro, jehož “rozkouskovaná” písmena znamenají propojení se zákazníky a dodavateli. Pro Ceconomy bylo vytvořeno logo zcela nové, první o navržené jako vypínač má naznačit směřování k elektronice.

Rozdělení v návaznosti na zlepšené výsledky hospodaření

O rozdělení skupina uvažovala už v roce 2012. Tehdy k tomu ale nebyly dobré podmínky. “Našemu byznysu se nedařilo, výsledky nebyly na dobré úrovni. Také se nám zvýšil dluh na téměř pět miliard eur,” uvedl Koch. V rámci toho tak firma započala transformaci, kdy ustoupila z některých evropských trhů a rovněž přistoupila k decentralizaci řízení a větší svobodě regionálních vedení. Ve finančním roce 2015/2016 rostly obě divize skupiny.

Tuzemské působení

Skupina má v Česku 13 velkoobchodů Makro. Pod obchodní sítí Můj obchod pak funguje přes 500 obchodů. Skupina v Česku v tomto roce utržila přes 34 miliard korun.

Zdroj: ihned.cz

16. 12. 2016 11:52