Pop-up obchody – “jen pro dnešní den”

Lidl pop-up store v Hamburku, foto: Lidl, zdroj: MSM

Pop-up obchody, neboli dočasné obchody na nečekaných místech, se staly trendem nejen pro tradiční značky, ale také pro diskonty. Podobně jako limitované edice určitého produktu jsou pop-up obchody jen dočasné a jsou schopné vytvořit pocit jedinečnosti a rozruchu.

Jejich funkcí není ani tak zvýšení objemu prodejů, ale spíše posílení povědomí o značce. Nejdůležitějším momentem pro úspěch tohoto prodejního formátu je znalost cílové skupiny a informací o tom, kde ji lze zastihnout a čím ji zaujmout.

Mezi realizátory pop-up obchodů naleznem např. značky jako Unilever, Aldi či Tesco. Nově se do tohoto formátu pustil např. Lidl v Hamburku, kdy prodával deset dní oblečení z kolekce Esmera mezi luxusními značkami jako Prada nebo Gucci. V Čechách jsme letos mohli potkat např. „olejový bar“ propagující rostlinný tuk Flora (Unilever).

Dlouhodobý význam nebo jen výstřelek?

Samozřejmě se nabízí otázky, zda mají tyto nákladné, krátkodobé instalace význam a jestli se vlastně vůbec vyplatí. V našich podmínkách také asi nebude jednoduché jednat s nájemci, kteří nejspíš nebudou krátkodobým pronájmům příliš nakloněni. Na druhou stranu, je-li provedení zajímavé a neotřelé, přináší zákazníkům jedinečné zážitky a upevňují vazbu na značku.

Zdroj: MSM

 

19. 12. 2016 11:20