Rada pro reklamu loni řešila nejméně stížností od roku 2003

Reklamní trh se v posledních letech kultivuje. Arbitrážní komise Rady pro reklamu loni obdržela 39 stížností na spoty, billboardy nebo internetové bannery a pouze šest z nich pak označila za závadné, což bylo nejméně od roku 2003.

Rada pro reklamu byla založena v srpnu 1994 zadavateli, agenturami a médii po vzoru vyspělých evropských států jako první východoevropská organizace samoregulace reklamy. Cílem Rady je dosažení čestné, legální, decentní, a pravdivé reklamy na území České republiky. Zdroj: rpr.cz

Komise složená ze zástupců zadavatelů, agentur i médií, řešila v minulosti např. sedmdesát stížností ročně a počet závadných reklam dosahoval i dvaceti za rok.

„Významní zadavatelé se již řídí vlastními etickými kodexy, které jdou mnohdy i za hranice stanovené etickým Kodexem reklamy,“ vysvětluje výkonný ředitel Rady pro reklamu Ladislav Šťastný. Projevuje se také tlak Evropské unie a nevládních organizací na regulaci.

Šestice prohřešků z loňského roku

Komise označila v loňském roce za závadnou reklamu na Hyundai, která se klamavě otírala o Škodu Octavii. Dalším hříšníkem byla společnost Muziker, která se v materiálech chlubila oceněním Shop roku 2015, přestože ceny získala slovenská pobočka. Řetězec KFC se stal terčem oprávněné kritiky poté, co nabízel rozvoz jídla zdarma, ačkoli cena vycházela vyšší než v pobočkách. Netradiční stížnost kvůli ochraně soukromí pak arbitrážní komise řešila u reklamy na ThinkPad společnosti Lenovo. Ve videu se omylem objevil pouliční záběr ženy, která s účinkováním v reklamě nesouhlasila. Dvě závadné reklamy nevyhověly kvůli erotické podobě plakátů.

Zdroj: strategie,e15.cz

 

14. 02. 2017 17:10