Inzerce v televizi vloni překonala rekordy

Společnost Nielsen Admosphere zveřejnila výsledky monitoringu reklamy za loňský rok. Nejvíc peněz zadavatelé investovali do televizních kampaní, kdy ceníková hodnota umístěné reklamy dosáhla rekordních 42,4 miliard korun.

„Reklamnímu trhu se v loňském roce dle očekávání dařilo. Ceníková hodnota využitého mediálního reklamního prostoru přesáhla 80 miliard korun,“ okomentoval výsledky obchodní ředitel Nielsen Admosphere Tomáš Hynčica. Trh ve srovnání s předchozím rokem rostl o 13 procent.

Druhý největší růst vykázalo rádio, meziročně o 10,4 procent na výsledných 7 miliard Kč. Dařilo se také tisku, kde ceníková hodnota reklamy dosáhla 19 miliard oproti 17,8 miliardám v roce 2015. Trh s venkovní reklamou představoval 5,2 miliardy korun.

Srovnání ceníkové hodnoty reklamy v letech 2015-2016, zdroj: Nielsen Admosphere

Největšími inzerenty v loňském roce byly společnosti Procter & Gamble, Alza a Lidl. Reklamní prostor Procter & Gamble představoval 1,4 miliardy korun v ceníkových cenách, o 43 procent víc než v roce 2015. U Alzy šlo o 1,2 miliardy, v případě Lidlu o 1,1 miliardy.

 

 

20. 01. 2017 12:36