Média v roce 2017: TV stále na čele investic

V jakém duchu se ponese mediální trh v letošním roce? Rozpočty inzerentů se pravděpodobně příliš měnit nebudou, a tak půjde nejspíš o přelévání investic mezi jednotlivými mediatypy.

Na prvním místě na českém reklamním trhu je z hlediska odhadovaných čistých investic stále ještě televize. Následuje ji internet, který dle posledních čísel již předehnal tiskovou reklamu. Televize má však ještě poměrně slušný náskok, a tak se ani v roce 2017 bát o své postavení nemusí.

Televize zdražuje a řeší limity

Vývoj v televizi lze charakterizovat pokračujícím zdražováním a postupným naplňováním limitů. S tím souvisí také pokusy TV stanic najít další cesty, např. v on-line, u odložené sledovanosti.

Internet se stal plnohodnotným kanálem

Pokud jde o internet, lze konstatovat, že se na trhu usídlil jako plnohodnotný komunikační kanál, který aktuálně neustále roste, ale pouze v řádech jednotek procent, očekává se 6% nárůst v roce 2017. Klíčové bude vyhledávání, programmatic, video a mobilní reklama.

Print stabilní ceny, ale odliv inzerentů

Tisková inzerce si tradičně drží stabilní ceny a neočekává se dramatické zvyšování pro tento rok. Potýká se však s odlivem klientů, který bude pokračovat i v tomto roce, dle odhadů na úroveň kolem 4 %.

Rádio s mírným nárůstem a outdoor s otazníky

rádiu se očekává pro rok 2017 cca 3% nárůst investic. Jak to bude s outdoorem je ve hvězdách. Na jednu stranu ho nejspíše podpoří volby do Poslanecké sněmovny, na druhou stranu by mělo od září dojít k výraznému omezení reklamního prostoru. Očekává se tedy spíše stagnace či mírný pokles investic do tohoto média.

Zdroj: MSM

10. 01. 2017 13:23