Mediální domy sdružené v síti CPEx rozšiřují reklamní formáty

Sdružení Czech Publisher Exchange (CPEx) uvádí nové reklamní formáty, které mají za cíl posunout automatizovaný způsob nákupu reklamy na úroveň přímého nákupu. Součástí nabídky jsou jednak nové reklamní formáty a jednak garantovaný objem impresí u zakoupených kampaní.

Před třemi roky, kdy sdružení CPEx vzniklo, byl nákup formou RTB (real time bidding) využíván médii převážně jako doprodej nevyprodaného reklamního prostoru a inzerenti jej považovali za způsob, jak levně nakoupit reklamní plochy. “Stejná situace byla v době nástupu této technologie i na rozvinutějších západních trzích, kde se dnes RTB standardně používá i k prodeji nejatraktivnějších reklamních ploch – programmatic premium,” uvedl ředitel CPEx Matěj Novák.

V současné době to vypadá, že Česká republika sleduje obdobný směr, a proto CPEx uvádí novinky, které by měly reagovat na tento trend.

Nové formáty

Videoreklamu je možné aktuálně v síti CPExu koupit na více než 60 webech ve formátu in-stream (pre-roll, post-roll a mid-roll) a out-stream. Branding (reklamní plocha s velkou viditelností, která vyplňuje prostor nad stránkou a po stranách) je dostupný prostřednictvím dealů na cca 20 webech.

Garance objemu

Další novinkou, která má posunout automatizované obchodování do prémiové oblasti, jsou garantované dealy. “RTB se jak nabídkou formátů, tak přístupem k reklamním plochám stále více dostává na roveň přímo prodaným kampaním a tento trend bude pokračovat. Inzerentovi totiž přináší výhodu spočívající v možnosti nakoupit jen ty imprese, které pro něj mají hodnotu,” dodal Novák.

Czech Publisher Exchange (CPEx) je sdružení českých vydavatelů, jehož členy jsou Czech News Center, Economia, Mafra, Mladá fronta a Vltava Labe Media. Inzerentům zpřístupňuje reklamní plochy na téměř 200 webech pomocí programatické technologie RTB (nákup displejové reklamy ve veřejné aukci v reálném čase s možností cílení na konkrétní publikum). Reklamní síť kombinovaným zásahem měsíčně osloví kolem 85 % českých internetových uživatelů.

Zdroj: MSM

15. 11. 2016 13:22