Podnikatelé si mohou vyzkoušet EET v pilotním provozu

Od 1. listopadu byl spuštěn pilotní provoz evidence tržeb. Díky tomu si podnikatelé mohou vyzkoušet připravenost své provozovny na bezproblémový ostrý start. Ten se bude týkat od 1. prosince 2016 cca 40 000 subjektů působících v sektoru stravovacích služeb a hotelnictví.

Pilotní provoz slouží k otestování pokladních zařízení, rychlosti komunikace se servery Finanční správy a souladu elektronické evidence tržeb s prodejními a účetními procesy. Finanční správě zároveň umožní vyladit parametry systému v prostředí reálného provozu, čímž se minimalizuje riziko technických problémů v okamžiku ostrého náběhu.

Dle vyjádření ministra financí Andreje Babiše se hned první den přihlásilo 254 podnikatelů, kteří měli o testovací prostředí zájem.

Tržby odesílané v pilotním provozu nepodléhají kontrole Finanční správy

„V pilotním provozu odesílané tržby nepodléhají kontrole ze strany Finanční správy. Údaje o tržbách zasílané v ostrém módu se však ukládají v databázi Finanční správy a jsou podnikatelům k dispozici ve webové aplikaci EET,“ uvedla náměstkyně ministra financí Alena Schillerová. V případě zasílání údajů o tržbách v ověřovacím módu se v databázi Finanční správy neukládají a slouží zejména dodavatelům při nastavení funkčního zařízení.

Pro zapojení do pilotního provozu je nutný certifikát, o který mohli podnikatelé žádat již od 1. 9. 2016 ve webové aplikaci EET na Daňovém portálu. Pilotní provoz probíhá na produkčním prostředí, které bude o nadále sloužit i pro rutinní provoz.

Pilotní provoz probíhá v téměř plném rozsah funkcionality

Pilotní provoz probíhá v plném rozsahu funkcionality EET s výjimkou možnosti nahlášení nevydané účtenky na Daňovém portálu, která bude zpřístupněna 1. 12. 2016, kdy vzniká povinnost evidovat a otevírá se tak i možnost zákazníkům případně nahlásit nevydanou účtenku.

Zdroj: Ministerstvo financí

 

02. 11. 2016 22:57