Ipsos posiluje v oblasti neuro výzkumů

Po 2 letech úzké spolupráce výzkumné agentury IPSOS se společností eMerite došlo ke vzájemné dohodě v oblasti neuro výzkumů. Ipsos kompletně přebírá aktivity společnosti eMerite v této oblasti včetně metodiky a know-how.

Michal Štěpánek, Executive Director divize IPSOS Connect k tomu uvádí: „V oblasti neuro výzkumů jsme aktivní od roku 2014, kdy jsme začali používat Facial Coding. Díky této metodě jsem schopni dodávat našim klientům hlubší pochopení výsledků a pomoci jim tak při vývoji efektivní komunikace. V roce 2014 jsme spolu s eMerite začali pracovat na implementaci EEG, GSR, BVP a oční kamery. Šlo nám o to přijít s řešením, které dodává ještě větší úroveň detailu než Facial Coding a zároveň je cenově dostupné. Od roku 2015 je měření pomocí EEG a oční kamery volitelnou součástí našich testů reklamy a pomáhá našim klientům, aby jejich komunikace stála za to.“

Martin Petrášek, ředitel eMerite, dodává: „Jsem rád, že kolegové z IPSOSu budou dále rozvíjet tento druh výzkumu. V době, kdy emoce hrají při rozhodovacím procesu významnou roli, bude mít jejich měření stále větší význam.“

Facial Coding a metoda EEG

Ve standardní nabídce Ipsosu je tak nyní vedle Facial Codingu (metoda určování emocí podle pohybu obličejových svalů) také metoda elektroencefalografie (EEG).

Facial Coding je způsob, jak zjistit emoce spotřebitele, aniž byste se na cokoliv ptali – můžete pochopit, co cítí při sledování vaší reklamy, vteřinu po vteřině. Automatický systém identifikuje 6 univerzálních emocí – štěstí, smutek, hněv, strach, nechuť a překvapení.

EEG (elektroencefalogram) je nejpřesnější metodou k určování polarity emocí a velice citlivě odráží i drobné změny v pozornosti. Zachytí tak nevědomou reakci spotřebitele na reklamu ještě citlivěji než Facial Coding. EEG je vhodné spojit s Eye Trackingem, který pomůže říci, které prvky (scéna, osoba, předmět, prostředí,…) ve spotu tuto reakci způsobují. Zdroj: ipsos.cz

Zdroj: IPSOS

22. 03. 2016 11:14